Metoda TOTEM îmbină metafora (ca element central în abordarea temelor de lucru) cu instrumente de percuţie, concepte ale teatrului de improvizaţie şi storytelling (arta povestirii). Metoda TOTEM reprezintă un model interactiv de lucru în domenii precum musicoterapie, oferind sesiuni terapeutice individuale sau în cadrul unui grup. În domeniul educaţiei nonformale, Metoda TOTEM promovează un model de lucru în care temele din curricula şcolară a învăţământului de masă sunt prezentate într-o manieră atractivă care stârneşte curiozitatea şi stimulează participanţii (elevi, studenţi) şi creează un proces al grupului şi o relaţie armonioasă între elev şi profesor. Metoda TOTEM promoveaza dezvoltarea abilităţilor practice de comunicare, de rezolvare creativă a problemelor, lucrul în echipă ca nucleu de funcţionare în detrimentul spiritului de competiţie (stimulând astfel comportamente sociale de într-ajutorare, comunicare a nevoilor şi buna gestionare a sarcinilor prin responsabilizarea copiilor), abilităţi de antreprenoriat şi multe altele. De asemenea, această metodă oferă şi oportunităţi de dezvoltare profesională oferind cursuri de formare şi team-building, dar şi cea personală - prin activităţi de loisir şi recreere. Drumming-ul este o denumire generică pentru activitatea de percuţie în care participanţii sunt implicaţi activ în lucrul cu instrumentele muzicale şi constă în desfăşurarea de ateliere de percuţie prin intermediul instrumentelor de origine sud americană, africană, asiatică, geto-dacică. Componenta de Drumming este parte integrată a Metodei Totem, utilizată împreună cu metafora ca instrument al experimentării în propria învăţare. Această metodă desfăşoară activităţi terapeutice – în cadrul sesiunilor de musicoterapie, este activă în educaţia nonformală şi în domenii precum dezvoltarea profesională şi cea personală. În cadrul grupurilor de lucru, învăţarea este un proces individual realizat în context colectiv, iar procesele de construcţie, reconstrucţie şi dezvoltare a acestora stimulează explorarea metodelor de comunicare interculturală şi intergeneraţională, în scopul armonizării dinamicii de grup. Metoda Totem reprezintă, de asemenea, un proces de învăţare socială şi comunitară în cadrul căreia se formează comportamente şi atitudini prosociale cu efect în comunitate. Componenta de educaţie emoţională, dezvoltă concepte precum: cunoaşterea şi gestionarea emoţiilor, spirit civic, fairplay şi nediscriminare, lucru în echipă ca nucleu de funcţionare în detrimentul spiritului de competiţie. Metoda Totem înregistrează rezultate pozitive atât în lucrul cu copii, cât şi cu adulţi, fiind în curs de acreditare. Jean-Baptiste Odobeștianu este muzicoterapeut atestat in Franța, licențiat in Pedagogie Sociala, formator TOT, atestat B.A.F.A si B.A.F.D și fondator al metodei TOTEM. De-a lungul timpului a lucrat cu diferite categorii de persoane și a dezvoltat proiecte destinate persoanelor nevazatoare, tinerilor si adulti instituționalizați, persoanelor cu sindrom Down sau cu tulburari din spectrul autist, precum și alte categorii defavorizate. Totodata formator in proiecte Erasmus+.
Adaugat de: Eurodesk Romania
|
A fost lansat noul raport anual Erasmus+.
A fost publicat Apelul Național la propuneri de proiecte 2025.
A fost lansat noul raport anual Erasmus+.
A fost publicat Apelul Național la propuneri de proiecte 2025.