Elevii vor experimenta conceptul de modelare video, devenind ei insisi profesori si fiind provocati sa gaseasca asemanari intre etapele modelarii video si etapele invatarii.
Modelarea video este un instrument popular și eficient folosit pentru a crea abilități în rândul tinerilor (copii, adolescenți) care presupune înregistrarea unui model care îndeplinește sarcina sau abilitatea dorită a se învăța. Modelul poate fi persoana care dorește să învețe sau o altă persoană.
Modelarea video este mai aproape de realitate decat filmele si poate fi implementata cu succes de la gradinita pana la liceu, pentru toate categoriile de elevi. Practic, prin aceasta tehnica elevii (si in special cei cu probleme) au sansa de a invata in ritmul lor si de a se integra in realitatea scolara. In plus, in timpul realizarii unui instrument din categoria modelare video realizatorii au sansa sa isi puna intrebari despre propriul mod de a realiza o activitate sau de a invata. Asadar, modelarea video este mai mult decat un video-tutorial, presupunand si o componenta de meta-cognitie.
Initial va fi prezentat conceptul de modelare video. Elevii vor fi îndrumați să conștientizeze că în acelasi mod in care se organizeaza modelarea, își pot organiza și propria învățare, iar aceasta poate fi planificată, monitorizată şi evaluată.
In timpul evenimentului, se va insista pe evidentierea celor 3 pași principali de urmat în orice activitate: planificarea, monitorizarea progresului, evaluarea rezultatelor.
In a doua parte a activitatii, elevii impartiti pe echipe vor avea la dispozitie maxim 1 ora pentru a realiza cate un video-tutorial pe o tema data.
La final, videoclipurile vor fi urmarite si se va discuta masura in care acestea raspund sau nu temei date - sunt suficient de explicite, sunt simplu de urmat, contin instructiuni clare, etc.