Data: 3 Iunie 2024
Un nou studiu realizat de International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) arată că elevii din Europa au un puternic sentiment de identitate europeană. Peste 80.000 de elevi de clasa a VIII-a (aproximativ 14 ani) au participat la acest studiu, realizat în 2022, care evidențiază impactul semnificativ al inițiativelor de educație civică în modelarea perspectivelor și a angajamentului civic al tinerilor europeni. Pe măsură ce acești elevi se apropie de vârsta de vot, înțelegerea și legătura lor mai puternică cu valorile europene ar putea influența în mod semnificativ dinamica politică din cadrul Uniunii Europene (UE).
Care sunt principalele rezultate ale studiului?
Rezultatele studiului din 2022 au fost obținute din 20 de țări participante la programul Erasmus+, inclusiv 18 țări din UE, Norvegia și Serbia. Printre respondenți s-au numărat:
Aceste rezultate evidențiază influența pe care o poate avea educația civică timpurie asupra atitudinilor politice și sociale ale tinerilor europeni, sugerând că abordările educaționale de astăzi ar putea modela politicile și identitatea europeană de mâine.
Mai multe detalii despre acest studiu pot fi găsite AICI.
Adăugat de: Adriana Cozanu
|
În atenția tuturor beneficiarilor: pot apărea întârzieri în plata soldurilor rapoartelor finale
Aceste informaţii se adresează organizaţiilor/instituţiilor care au în derulare proiecte de voluntariat în Corpul European de Solidaritate şi vor să înscrie voluntarii găzduiţi la sesiunile de Formare la sosire (OAT - OnArrival Training) și Evaluare intermediară (MTE - MidTerm Evaluation).
În atenția tuturor beneficiarilor: pot apărea întârzieri în plata soldurilor rapoartelor finale
Aceste informaţii se adresează organizaţiilor/instituţiilor care au în derulare proiecte de voluntariat în Corpul European de Solidaritate şi vor să înscrie voluntarii găzduiţi la sesiunile de Formare la sosire (OAT - OnArrival Training) și Evaluare intermediară (MTE - MidTerm Evaluation).